Nakon pozamašne stanke Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je nakon ustrojbene i kadrovske reorganizacije početkom ove godine pokrenulo dijalog s udrugama za zaštitu potrošača s ciljem kreiranja učinkovite nacionalne politike zaštite potrošača kako bi se hrvatski potrošači u konzumiranju potrošačkih prava i obaveza izjednačili s potrošačima Europske unije.
U realizaciji planiranog u petak 26. veljače 2021. u Maloj dvorani Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja predstavnika Društva potrošača Međimurja, Željka Tomašića (glavnog tajnika DPM, voditelja Info centra potrošača i glavnog urednika Prvog internetskog portala "Trošilica info") primile su:
- Nina Čulina, ravnateljica Uprave za trgovinu i politiku javne nabave
- Branka Augustinović, načelnica Sektora za zaštitu prava potrošača
- Mirela Skočić, voditeljica Službe za provedbu politike zaštite prava potrošača i
- Danijela Marković Krstić, voditeljica Odjela za Europski potrošački centar
Na sastanku je Tomašić prezentirao svoja iskustva kao dugogodišnji aktivist u civilnom sektoru, područje "zaštita prava potrošača" u organizaciji i radu civilnog sektora, te je iznio prijedloge za učinkovitiju suradnju javnog i civilnog sektora (MINGOR, JL(R)S, savez udruga, udruge). Težite Tomašićevog izlaganja je bilo na nužnosti kreiranja Strategije politike zaštite potrošača u republici Hrvatskoj u kojoj će svaki nositelj provedbe politike zaštite potrošača imati svoje mjesto i znati svoje obveze i zadaće s težnjom ka zajedničkom cilju, a to je "zadovoljan potrošač".
"Činjenica je da kvalitetne suradnje udruga za zaštitu potrošača nema, doduše nema svađe, ali nema ni suradnje. I neće ni biti dok suradnja s udrugama ne krene preko saveza udruga tj. dok se udruge ne udruže je jaki savez koji će moći pratiti i utjecati na potrošačku legislativu" istaknuo je Tomašić, te je konstatirao kako ova mlada ekipa, neopterećena prošlošću, koja ga je primila daje garanciju da se konačno mogu napraviti revolucionarne pomjere u sektoru zaštite potrošača kako u javnom tako i u civilnom sektoru u Republici Hrvatskoj.
Sastav ekipe koja je primila Tomašića pokazuje da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja ozbiljno prionula zadaći da se pored definiranja Nacionalne politike zaštite potrošača u jačanju zaštite prava potrošača stvori sinergija svih nositelja zaštite potrošača u javnoj uspravnici u čemu poseban značaj dobiva civilni sektor kao "glas potrošača".
Na sastanku je dogovorena daljnja komunikacija i jačanje ravnopravne suradnje.
DPM (Ž.T.)